Link do strony z możliwością wsparcia forum:

https://pomagam.pl/forumdss_2020_22

DUM SPIRO-SPERO Forum Onkologiczne Strona Główna

Logo Forum Onkologicznego DUM SPIRO-SPERO
Forum jest cz?ci? Fundacji Onkologicznej | przejdź do witryny Fundacji

Czat Mapa forum Formularz kontaktowyFormularz kontaktowy FAQFAQ
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  AlbumAlbum
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: DumSpiro-Spero
2017-03-03, 22:58
Czerniak przerzut do skóry pleców nieznanego pochodzenia.
Autor Wiadomość
Adalek 


Dołączyła: 06 Lut 2019
Posty: 62
Pomogła: 13 razy

 #241  Wysłany: 2019-05-30, 12:40  


szczecha,wizyta u neurologa jest konieczna, to wygląda na bóle neuropatyczne, występującee w chorobie onkologicznej. Mnie też trochę drętwieją dłonie, dostaję pregabalin lyrica, który jest przeciwlękowy i jednocześnie pomaga na tego rodzaju bóle.

Mam nadzieję, że to wszystko szybko zostanie uśmierzone, trzymam kciuki, żeby było dobrze, musisz na urlop przecież pojechać w dobrym stanie ducha i ciała :-D
 
szczecha 


Dołączyła: 07 Paź 2015
Posty: 236
Pomogła: 25 razy

 #242  Wysłany: 2019-05-30, 12:58  


Adalek,
Cytat:
Mam nadzieję, że to wszystko szybko zostanie uśmierzone

ja też mam taką nadzieję
Cytat:
to wygląda na bóle neuropatyczne, występujące w chorobie onkologicznej.

Powiem szczerze, że nie łączyłam tego z chorobą onkologiczną :|
Oczywiście dam znać jak się czegoś więcej dowiem Dzięki :in_love:
_________________
Optymistka
 
TP53 


Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 538
Pomógł: 73 razy

 #243  Wysłany: 2019-05-30, 13:12  


Neuropatia obwodowa może być spowodowana efektami ubocznymi po nivolumabie.
 
missy 
MODERATOR



Dołączyła: 05 Paź 2014
Posty: 4468
Skąd: Trójmiasto
Pomogła: 1173 razy


 #244  Wysłany: 2019-05-30, 13:17  


szczecha,
Zostaw tego kręgarza, bolesne manipulacje bez konkretnej diagnozy to nie brzmi zbyt dobrze. Możesz mieć zdecydowanie problem, o którym pisze Adalek, może to też być wynik leczenia ( dzięki TP53!):
Cytat:
Zaburzenia układu nerwowego: Często neuropatia obwodowa

https://ec.europa.eu/health/documents/community-register/2015/20150619132099/anx_132099_pl.pdf

Chyba naprawdę warto skonsultować to z neurologiem, może przepisać Ci leki ogólnie działające. Czasem dla spokoju robi się badanie przewodnictwa nerwowego w obu rękach, szybkie i niebolesne badanie sprawdzające dwa główne nerwy w kończynach górnych. Po rtg odcinka szyjnego nie spodziewałabym się nic odkrywczego, to jest mało dokładne badanie - większość ludzi dorosłych ma w kręgosłupie szyjnym różne "przesunięcia", "obniżenia" i inne takie tam zmiany zwyrodnieniowe. Więcej widać w rezonansie, ale skoro drętwienie pojawiło się w trakcie leczenia onkologicznego to raczej nie jest związane z nagłym wystapieniem zmian zwyrodnieniowych i przeciążeniowych w kręgosłupie szyjnym bo to nie dzieje się nagle.

Ściskam mocno.
 
szczecha 


Dołączyła: 07 Paź 2015
Posty: 236
Pomogła: 25 razy

 #245  Wysłany: 2019-05-30, 13:33  


missy, TP53, Jak to możliwe, że na mojej skromnej osobie mają miejsce tak liczne skutki uboczne leczenia. :shock: A przecież ostatni wlew miałam w lutym :?:
Cytat:
Więcej widać w rezonansie

może poproszę o skierowanie?

[ Dodano: 2019-05-30, 13:40 ]
Mam jeszcze pytanie: czy to minie, czy już tak zostanie? Ten ból oczywiście..
_________________
Optymistka
 
missy 
MODERATOR



Dołączyła: 05 Paź 2014
Posty: 4468
Skąd: Trójmiasto
Pomogła: 1173 razy


 #246  Wysłany: 2019-05-30, 13:49  


szczecha,
No nie wiem, chyba jesteś po prostu bardzo wrażliwym albo upartym organizmem ( jeśli mogę się tak do Ciebie zwracać ;) ) i przestawianie Twojego układu immunologicznego przebiega nadzwyczaj burzliwie. A skutki uboczne nie zawsze pojawiają się od razu.

Myślę, że rezonans teraz nie jest konieczny. Skonsultuj się najpierw w sprawie ewentualnej neuropatii z neurologiem. A jeśli on zdecyduje o konieczności zrobienia rezonansu to dostaniesz skierowanie. Tak jak Ci napisałam - u zdecydowanej większości osób dorosłych wyjdą w badaniach obrazowych kręgosłupa ( nie tylko odcinka szyjnego, ale i pozostałych) przeróżne odstępstwa od tzw.normy, ale one dają objawy narastające stopniowo.

Ból neuropatyczny można leczyć - ale najpierw musisz wiedzieć czy to ten problem Cię męczy. A jeśli to będzie jakaś lokalna neuropatia związana z uciskiem na nerw ( np.w łokciu lub w nadgarstku) to też można b.skutecznie leczyć. Ale najpierw trzeba ustalić co Ci dolega.
 
szczecha 


Dołączyła: 07 Paź 2015
Posty: 236
Pomogła: 25 razy

 #247  Wysłany: 2019-05-30, 13:55  


missy, zrozumiałam. Dziś idę zapisać się do neurologa. Bardzo bardzo dziękuję.

[ Dodano: 2019-05-31, 12:36 ]
Kochani wracam jak bumerang. Mam pytanie: czym może być spowodowany wzrost amylazy? W zeszłym tygodniu miałam powyżej 300. Wczorajsze badanie poziom 418? CRP 3. Lipaza w zeszłym tygodniu też wyższa od normy. Wczoraj nie powtarzałam. proszę napiszcie czy mogę coś jeszcze zrobić, czy mogę wrócić do tematu za dwa tygodnie, po urlopie?
_________________
Optymistka
 
gaba 
PRZYJACIEL Forum


Dołączyła: 18 Kwi 2010
Posty: 3356
Skąd: warszawa
Pomogła: 1787 razy

 #248  Wysłany: 2019-05-31, 15:31  


bardzo trudne pytanie, przy Twoim leczeniu masz prawo do takich wyników i czuć się tak jak się czujesz,ale może to być sygnałem poważnego uszkodzenia przewodów trzustki, wszelkiego rodzaju dysfunkcji wątroby i paru innych rzeczy. Zrobić teraz to nic nie możesz poza sprawdzeniem poziomu cukru. Jak jesteś optymistką to jedź (mam nadzieję że nie Afryka), miej ze sobą ten wynik i ogólnie jakieś świadectwo co bierzesz. Pamiętaj o ubezpieczeniu i o tym że trzustka potrafi bardzo boleć. Oszczędzaj zarówno trzustkę jak i wątrobę (alkohol to tylko w symbolicznych ilościach). Udanego urlopu
_________________
sprzątnięta
 
szczecha 


Dołączyła: 07 Paź 2015
Posty: 236
Pomogła: 25 razy

 #249  Wysłany: 2019-05-31, 17:15  


gaba no może nie Afryka ale prawie bo Ukraina :-D Wykupiłam ubezpieczenie z chorobami przewlekłymi. Jutro jeszcze idę do gastroenterologa, bo lek który biorę Pentasa w skutkach ubocznych ma opisane właśnie takie objawy łącznie z neuropatią. A u mnie te dwie rzeczy wystąpiły jakby równocześnie. A jestem podatna na skutki uboczne leczenia :|
Bardzo dziękuję za odzew
_________________
Optymistka
 
gaba 
PRZYJACIEL Forum


Dołączyła: 18 Kwi 2010
Posty: 3356
Skąd: warszawa
Pomogła: 1787 razy

 #250  Wysłany: 2019-05-31, 21:05  


Ukraina bez alkoholu i z beztłuszczowym jedzeniem?!!!! Stoją przed Tobą wyzwania ! Ale pamiętaj że krótka głodówka bardzo dobrze robi na wszelkie dolegliwości. Powodzenia, baw się dobrze.
_________________
sprzątnięta
 
szczecha 


Dołączyła: 07 Paź 2015
Posty: 236
Pomogła: 25 razy

 #251  Wysłany: 2019-05-31, 21:39  


gaba,
Cytat:
Powodzenia, baw się dobrze.
Dziękuję bardzo - taki mam zamiar.....Pozdrawiam
_________________
Optymistka
 
szczecha 


Dołączyła: 07 Paź 2015
Posty: 236
Pomogła: 25 razy

 #252  Wysłany: 2019-07-04, 11:11  


Witam ponownie :lol: Chciałabym się poradzić Szanownego Forum :) Otóż zrobiłam badanie EMG i pani neurolog stwierdziła, że wynik wskazuje na zespół cieśni nadgarstka. Skierowała mnie do szpitala na zabieg. Obie ręce są w złym stanie. Szczególnie w nocy dokucza mi silny ból, a zabieg dopiero w listopadzie. Moje pytanie brzmi: czy powinnam tę diagnozę skonsultować z onkologiem aby wykluczyć działanie uboczne immunoterapii? Czy mogę jeszcze zrobić jakieś badania, żeby mieć 100 procentową pewność, że to ZCN?
Pozdrawiam serdecznie
_________________
Optymistka
 
missy 
MODERATOR



Dołączyła: 05 Paź 2014
Posty: 4468
Skąd: Trójmiasto
Pomogła: 1173 razy


 #253  Wysłany: 2019-07-04, 17:19  


szczecha,
Nie wydaje mi się aby onkolog był szczególnie zainteresowany taką przypadłością - nawet jeżeli jest ona skutkiem ubocznym terapii onkologicznej. Nie wiem zresztą czy ogniskowa neuropatia podpada pod ujętą w skutkach ubocznych nivolumabu neuropatię obwodową. Jako posiadaczka dwóch ( zoperowanych ze skutkiem pozytywnym) cieśni wiem od swojego chirurga ręki, że przyczyny ZCN nie są łatwe do określenia.
Jeżeli w wyniku badania przewodnictwa nerwowego masz napisane, że stwierdzono ogniskową neuropatię w obrębie kanału nadgarstka to jest to b.konkretny opis.
Można oczywiście zrobić usg obu nadgarstków, żeby potwierdzić istnienie przewężenia nerwu pośrodkowego w kanale nadgarstka, ale to zawsze jakiś niemały koszt no i nie każdy radiolog umie precyzyjnie dignozować ten wycinek narządu ruchu :)
Do listopada trochę czasu jeszcze - może warto poszukać chwilowej pomocy fizjoterapeutycznej? Dobry, wyszkolony fizjoterapeuta będzie na pewno umiał Ci choć trochę ulżyć poprzez neuromobilizację nerwu pośrodkowego oraz rozluźnianie samego nadgarstka. Wiem też, że czasem dobre efekty daje zażywanie Alanervu ( ja sama nie stosowałam).
Ściskam mocno, M.
 
szczecha 


Dołączyła: 07 Paź 2015
Posty: 236
Pomogła: 25 razy

 #254  Wysłany: 2019-07-04, 22:34  


missy, jak zawsze można na Ciebie liczyć. Dziękuję. O tym usg mówiła mi też pani neurolog, ale nie wiem czy jest sens. Tak naprawdę to chciałabym już być po zabiegu...
_________________
Optymistka
 
szczecha 


Dołączyła: 07 Paź 2015
Posty: 236
Pomogła: 25 razy

 #255  Wysłany: 2019-07-31, 15:17  


Szanowne Forum witam serdecznie. Mam pytanie. Otóż przepisano mi zabiegi: jonoforeza, laser oraz tens na obustronny zespół cieśni nadgarstka. Czy możemy korzystać z takich zabiegów? Pozdrawiam
_________________
Optymistka
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


logo

Statystki wizyt z innych stron
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group