Witam serdecznie.
Jestem tu nowa i w dodatku zielona w tym temacie dlatego postanowiłam prosić Was o pomoc.
5 dni temu spadła na mnie wiadomość jak grom z jasnego nieba o mojej mamie. Diagnoza: RAK DROBNOKOMÓRKOWY ORAZ NIEDROBNOKOMÓRKOWY PRAWDOPODOBNIE PŁASKONABŁONKOWY PŁUCA LEWEGO.
Od 8-miu miesięcy mama miała dolegliwości oskrzelowe. Cały czas była leczona pod kątem przewlekłej infekcji i zażywała różnego rodzaju wziewy. W styczniu prześwietlenie płuc było w porządku. Gdy objawy nie zmniejszyły się lekarz prowadzący zlecił w czerwcu ponowne prześwietlenie. Po jego obejrzeniu mama znalazła się w ciągu 3 dni w szpitalu. Wykonano badania i wypuszczono do domu z terminem pierwszej chemii. Kontakt z lekarzem chyba słaby albo jest już takim rutyniarzem że nie chce mu się specjalnie rozmawiać.
Nie rozmawiam z mamą na ten temat - ona też nie podejmuje rozmowy. Jakby nic się nie stało. Prawdę mówiąc na razie nie widzę różnicy w stanie zdrowia mamy bo nie ma żadnych dolegliwości.
Poniżej przedstawię wypis i proszę o jego interpretację. Czego mogę się spodziewać i jakie są rokowania. Wiem że raczej nie mam co się łudzić ale chciałabym wiedzieć ile czasu nam zostało. I jak mam sobie z tym poradzić bo na razie jestem totalnie załamana.
WYPIS:
Diagnozę napisałam wyżej.
Wykonane procedury ICD9 - 87.4; 89.383; 88.761; 33.22; 88.721
Badanie laboratoryjne
OB 16 mm/h
Morfologia:
WBC 7,5 K-ul; RBC 4,57 M/ul; HGB 13,8 g/dL; HCT 41,3%; MCV 90,4; MCII 30,2 pg; MCHC 33,4 K/uL; RDW-CV 13,0%; LYM 25,7%; LYM 1,9 K/uL; NEU 67,1%; NEU 5,1 K/uL; MID 0,5 K/uL; MID 7,2%; PLT 253 K/uL; PDW 13,6 fL; P-LCR 28,8%; GLU 132 mg/dl
Gazometria
pH 7,432; pCO2. 34,2 mmHg; pO2 66,1 mmHg; HCO3std 23,3 mmol/l; TCO2 23,3 mmol/l; BE -1,2 mmol/l; K 4,4 mmol/l; ALT 29 U/l; Na 141 mmol/l; KRE-S 0,68 mg/dl
INR 0,89
Fiberoskopia