Tato dzisiaj wrocil z drugiej chemioterapii. Zaczely mu juz wypadac wlosy i co jakis czas odchrzakuje. Mowil ze duzo flegmy z krwia wyplul i bylo to wszystko w kolorze bardzo ciemnym. Nie moze on rowniez wziac glebszego oddechu, co jest oczywiscie spowodowane zajeciem prawie calego pluca przez nowotwor. We snie tato wydaje dziwne odglosy - takiego ciezkiego wydychanego powietrza.
Kochani moi, czy jestescie mi moze w stanie pomoc i odpowiedziec czy w lublinie jest mozliwosc leczenia skojarzona radioterapia i chemioterapia? Nigdzie nie moge znalezc konkretnych informacji na ten temat i jestem laikiem. Pytam, bo na razie tato jezdzi na chemie i badania do lbn, ale nie wiem niestety czy beda go dalej leczyc chemioterapia i tylko przedluzac zycie :( nie wiem czy nie starac sie o jakis wyspecjalizowany osrodek. On ma tylko mnie i nie wiem jak mu pomoc :(
[ Komentarz dodany przez Moderatora: absenteeism: 2014-07-01, 10:17 ] Ponieważ pytanie dot. Twojego taty, nie zamieszczaj go w nowym wątku, gdzie nie mamy informacji dot. pacjenta i choroby.
Wątki scalone.
Leczenie radiochemioterapią nie zależy od możliwości ośrodka (w większości, ale nie jest to coś skomplikowanego i każdy ośrodek posiadający sprzęt do naświetlań podoła), ale przede wszystkim od pacjenta - czy stan zaawansowania choroby, umiejscowienie guza, stan pacjenta itp itd. pozwalają w ogóle na takie leczenie.
W TK stwierdzono naciekanie pnia lewej t. płucnej i t. do płata górnego, co uniemożliwia naświetlanie.
Oczywiście nie jest powiedziane, że po 2 cyklach w planowanym TK nie okaże się, że zmiana zmniejszyła się na tyle, iż jest możliwe włączenie radioterapii - TK jest zlecone, trzeba poczekać na wynik i rozmawiać z lekarzem.
Guz pierwotny nieco się zmniejszył, niemniej powiększyły się węzły chłonne, pojawiło się także nowe ognisko podopłucnowe, nieobecne w poprzednim badaniu, co niestety sugeruje progresję zmian.