Link do strony z możliwością wsparcia forum:

https://pomagam.pl/forumdss_2020_22

DUM SPIRO-SPERO Forum Onkologiczne Strona Główna

Logo Forum Onkologicznego DUM SPIRO-SPERO
Forum jest cz?ci? Fundacji Onkologicznej | przejdź do witryny Fundacji

Czat Mapa forum Formularz kontaktowyFormularz kontaktowy FAQFAQ
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  AlbumAlbum
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Czy to może być nowotwór
Autor Wiadomość
marzena66 
MODERATOR



Dołączyła: 13 Lip 2014
Posty: 9836
Skąd: gdańsk
Pomogła: 1764 razy


 #16  Wysłany: 2017-10-02, 09:29  


Trzeba by było sprawdzić czy z tym teściowa się nie zmaga ponieważ same biegunki rzadko występują podczas chemioterapii
Cytat:
Neutropenia to termin, którego używamy, gdy zahamowanie funkcji szpiku kostnego wpływa na neutrofile – podstawowy rodzaj komórek białych krwi. Ponieważ neutrofile odgrywają bardzo ważną rolę w zwalczaniu infekcji, ich mała liczba może spowodować rozwój poważnej lub nawet śmiertelnej choroby, która będzie wymagała hospitalizacji i przyjmowania antybiotyków. Jeżeli więc liczba całkowita neutrofili będzie zbyt niska, lekarz prowadzący może zadecydować o obniżeniu dawki chemioterapii lub nawet o zrezygnowaniu z leczenia ze względu na duże ryzyko poważnej infekcji. Infekcji często towarzyszy gorączka, inne symptomy to nocne pocenie i drgawki.



Objawy możliwej infekcji:

wysoka gorączka
objawy przeziębienia
wysypka
biegunka
zaczerwienienie, swędzenie lub ból w okolicach rany.


Aby zapobiegać i kontrolować neutropenię lekarz prowadzący powinien regularnie badać liczbękrwinek białych i neutrofili, przed i w trakcie każdego cyklu leczenia. Kiedy neutropenia grozi twojej zdolności przyjęcia planowanej dawki chemioterapii, lekarz może zadecydować o podaniu po chemioterapii następujących leków: filgrastim, pegfilgrastin lub sargramostim, aby zmniejszyć czas trwania i dotkliwość neutropenii. Zapobiegając spadkowi liczby białych krwinek, lekarstwa te wspomagają chorego w przyjmowaniu chemioterapii ściśle według schematu. Czasami jeżeli poziom białych krwinek jest niski, podaje się też doustne antybiotyki, aby zapobiec możliwości wystąpienia infekcji.

https://hematoonkologia.pl/chemioterapia/index/id/10-skutki-uboczne-chemioterapii-i-sposoby-ich-lagodzenia/

pozdrawiam
 
JustynaS1975 
Administrator



Dołączyła: 24 Cze 2011
Posty: 12614
Skąd: Warszawa
Pomogła: 2742 razy


 #17  Wysłany: 2017-10-02, 09:34  


Niestety TAK.
Czy teściowa ma przepisane leki przeciwwymiotne? Czy ma coś tę biegunkę?
Nie wolno dopuścić, aby teściowa się odwodniła.
Pozdrawiam
_________________
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
Choroba moim nauczycielem, nie panem.
 
lodzianin88 


Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 190
Skąd: Łódź

 #18  Wysłany: 2017-10-02, 22:49  


W trakcie chemioterapii dostawała jakieś leki przeciwymiotne. Kilka dni po chemioterapii nie było wymiotów. Pojawiły się później. Zazwyczaj są po jedzeniu. Na biegunkę nic nie dostała. Doradziłem by brała loperamid. Od wyjścia z chemii nie wychodzi z domu bo nie ma siły. Myślę że psychika jej trochę siada, w czwartek kolejny wlew :shock:
 
JustynaS1975 
Administrator



Dołączyła: 24 Cze 2011
Posty: 12614
Skąd: Warszawa
Pomogła: 2742 razy


 #19  Wysłany: 2017-10-03, 07:20  


To, że się słabo czuje po chemii (np.: ten brak siły) to tak może być i to jest jedno. Drugie to, że psychika siada, po pierwsze może z powodu choroby, a po drugie, że czuje się słabo.
Wspomnijcie lekarzowi, który będzie przepisywał chemię o tym skutkach ubocznych (o tej biegunce).
lodzianin88 napisał/a:
Kilka dni po chemioterapii nie było wymiotów. Pojawiły się później. Zazwyczaj są po jedzeniu. Na biegunkę nic nie dostała.

Może teściowa coś zjadła co Jej zaszkodziło?
Pozdrawiam
_________________
Człowiek ma dwa życia. To drugie zaczyna się wtedy, gdy zrozumiesz, że życie jest tylko jedno.
Choroba moim nauczycielem, nie panem.
 
marzena66 
MODERATOR



Dołączyła: 13 Lip 2014
Posty: 9836
Skąd: gdańsk
Pomogła: 1764 razy


 #20  Wysłany: 2017-10-03, 12:36  


lodzianin88 napisał/a:
w czwartek kolejny wlew

Zgłosić lekarzowi przed chemią te obecne dolegliwości, zabezpieczcie się w leki przeciwwymiotne i na biegunkę, żeby w razie kolejnych sensacji teściowa łykała te leki.
Przed chemią zrobią badania/morfologię jak będzie tu przyczyna złego samopoczucia to lekarz zareaguje.

pozdrawiam
 
andorka 


Dołączyła: 28 Paź 2015
Posty: 124
Pomogła: 2 razy

 #21  Wysłany: 2017-10-03, 12:48  


Mój mąż po 1 chemii też miał biegunkę ale dostał leki z działają
_________________
Dorota
 
lodzianin88 


Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 190
Skąd: Łódź

 #22  Wysłany: 2017-10-05, 10:03  


Teściowa ma neutropenie i jest odwodniona na razie chemii nie dostanie dopóki wszystkiego nie unormują. Została w szpitalu. Rozmawiałem na temat radioterapii ale to dopiero po zakończeniu chemii. Biegunki są skutkiem chemii :roll:
 
marzena66 
MODERATOR



Dołączyła: 13 Lip 2014
Posty: 9836
Skąd: gdańsk
Pomogła: 1764 razy


 #23  Wysłany: 2017-10-05, 13:40  


lodzianin88 napisał/a:
Teściowa ma neutropenie i jest odwodniona na razie chemii nie dostanie dopóki wszystkiego nie unormują.

Czyli to co przewidywaliśmy parę postów temu, tak to wyglądało. Organizm musi się trochę zregenerować i dopiero może być chemia.
lodzianin88 napisał/a:
Została w szpitalu.

To jest nadzieja, że "podreperują" i wróci do chemii.

pozdrawiam
 
lodzianin88 


Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 190
Skąd: Łódź

 #24  Wysłany: 2017-10-19, 08:42  


Witam. Teściowa wyszła że szpitala chemii nie podali,dali jej kilkanaście dni na zregenerowanie w domu. Przyjechaliśmy na umówione termin. Zrobilismy badania, i kreatynina znów wyszła na poziomie 3.5. Zostawili teściową w szpitalu żeby nawodnić i obniżyć kreatynina. Kreatynina nie spada i wypisują teściową do domu.
Teraz nie wiem co dalej
Czy to możliwe że ten pierwszy i zarazem jedyny wlew chemii był za silny i uszkodził nerki ?
 
marzena66 
MODERATOR



Dołączyła: 13 Lip 2014
Posty: 9836
Skąd: gdańsk
Pomogła: 1764 razy


 #25  Wysłany: 2017-10-19, 09:04  


lodzianin88 napisał/a:
Czy to możliwe że ten pierwszy i zarazem jedyny wlew chemii był za silny i uszkodził nerki ?

Nie musiał być za silny, po prostu tak organizm zareagował po chemii i taki zostawił skutek uboczny w postaci uszkodzenia nerek.
lodzianin88 napisał/a:
Teraz nie wiem co dalej

Albo nerki same się zregenerują albo niestety nie i nie będzie można dalej teściowej leczyć chemią.

pozdrawiam
 
lodzianin88 


Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 190
Skąd: Łódź

 #26  Wysłany: 2017-10-19, 10:19  


Jeszcze chemoglobina jest na poziomie 8 i to też wyklucza podanie chemii. Szkoda że trzeba czekać na regenerację bo brak leczenia chemią powoduje postęp choroby.
 
marzena66 
MODERATOR



Dołączyła: 13 Lip 2014
Posty: 9836
Skąd: gdańsk
Pomogła: 1764 razy


 #27  Wysłany: 2017-10-19, 16:20  


lodzianin88 napisał/a:
Jeszcze chemoglobina jest na poziomie 8 i to też wyklucza podanie chemii.

Hemoglobina jest niska ale jeszcze nie na tyle żeby wprowadzać toczenie, organizm musi się sam odbudowywać, jeśli tego nie zrobi to niestety ale będzie coraz gorzej i z chorobą bo bez leczenia a tym samym ze stanem teściowej, przykro mi.

pozdrawiam
 
lodzianin88 


Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 190
Skąd: Łódź

 #28  Wysłany: 2017-10-19, 18:58  


Proponowali toczenie krwi ale takie leczenie nie wchodzi w grę. Jutro wychodzi że szpitala zobaczymy jakie zalecenia będą
 
marzena66 
MODERATOR



Dołączyła: 13 Lip 2014
Posty: 9836
Skąd: gdańsk
Pomogła: 1764 razy


 #29  Wysłany: 2017-10-19, 19:43  


lodzianin88 napisał/a:
Proponowali toczenie krwi ale takie leczenie nie wchodzi w grę

Toczy się krew zazwyczaj przy 6 u Was jest 8. Skoro proponowali to dlaczego tego nie zrobiliście?, owszem to nie leczenie raka ale poprawiła by się teściowej morfologia, mogłaby się lepiej poczuć.

pozdrawiam
 
lodzianin88 


Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 190
Skąd: Łódź

 #30  Wysłany: 2017-10-20, 09:41  


Teściowa jest innej wiary :roll:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


logo

Statystki wizyt z innych stron
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group