1. Link do strony z możliwością wsparcia forum:
https://pomagam.pl/forumdss_2020_22

2. Konta nowych użytkowników są aktywowane przez Administrację
(linki aktywacyjne nie działają) - zwykle w ciągu ok. 24 ÷ 48 h.

DUM SPIRO-SPERO Forum Onkologiczne Strona Główna

Logo Forum Onkologicznego DUM SPIRO-SPERO
Forum jest cz?ci? Fundacji Onkologicznej | przejdź do witryny Fundacji

Czat Mapa forum Formularz kontaktowyFormularz kontaktowy FAQFAQ
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  AlbumAlbum
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Rak piersi przewodowy przedinwazyjny
Autor Wiadomość
rorka_23 


Dołączyła: 14 Lut 2011
Posty: 3

 #1  Wysłany: 2011-02-14, 09:19  Rak piersi przewodowy przedinwazyjny


Może ktoś mi wyjaśnić co to za rak bo jestem zielona z góry dziękuję:

Rozpoznanie: C50.4 Rak piersi lewej Tis N0M0

Zalecenia: leczenie uzupełniające- Rtg-ht

Wyniki badań histopat.: zmiana piersi lewej:
Carcinoma ductale in situ - CDIS typus noncomedocarcinoma. N.G-2. Microcalcificatio.
Naciek dochodzi do linii cięcia chirurgicznego VNPI (1+3+2+1)= 7 pTis
granice linii cięcia chirurgicznego: Tela carcinomatosa absynt.
 
Richelieu 
Administrator



Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 7486
Skąd: Gyddanyzc
Pomógł: 4945 razy

 #2  Wysłany: 2011-02-14, 10:27  


Rorka, witaj na forum.

rorka_23 napisał/a:
Rozpoznanie: C50.4 Rak piersi lewej Tis N0M0

Rak umiejscowiony w kwadrancie górnym zewnętrznym (C50.4),
guz w stadium przedinwazyjnym (Tis), brak przerzutów do węzłów chłonnych (N0), oraz przerzutów odległych (M0),
jest to zatem stadium 0 zaawansowania, dające pełną szansę wyleczenia radykalnego przy podjęciu terapii
- w tym przypadku podstawową metodą leczenia jest chirurgiczne usunięcie guza.

rorka_23 napisał/a:
Zalecenia: leczenie uzupełniające- Rtg-ht

Na pewno Rtg, a nie Rth ?
RTH = radioterapia, HT(H) = hormonoterapia.
Skoro lekarz je zaleca, najprawdopodobniej w celu zyskania pewności o skuteczności leczenia,