Autor |
Wiadomość |
Temat: RAK JELITA GRUBEGO |
Masza
Odpowiedzi: 61
Wyświetleń: 21721
|
Dział: Nowotwory przewodu pokarmowego Wysłany: 2013-08-07, 20:13 Temat: RAK JELITA GRUBEGO |
Ilona. Spokojnie (wiem, że to się łatwo mówi i trudno robi )
Ta wizyta w przyszłym tygodniu to właśnie jest to o czym mówimy. Pewnie dostaniesz skierowanie na chemioterapię i wszystkiego (lub prawie wszystkiego) się dowiesz. Ja niewiele wiem na temat chemioterapii ale tu ludzie pomogą Ci . Trzymam kciuki |
Masza
|
Dział: Nowotwory przewodu pokarmowego Wysłany: 2013-08-05, 20:12 Temat: RAK JELITA GRUBEGO |
ilona007,
Onkolog prawdopodobnie zleci chemię lub może radioterapię (nie znam się na tym bo ja tego nie miałam) i na tym będzie polegało leczenie.
Cytat: | teraz dopiero zauwazylam ze nie wszystko przepisałam, ;pTNM7;
pT3N1c,,M1LVO |
Nie jestem pewna co to wszystko tu oznacza - trochę za dużo tych oznaczeń. To wyjaśni absenteeism. Wygląda to na T3N1M1 czyli jest to też niestety IV stopień tylko w innej skali. Nie wiem tylko dlaczego jest N1 skoro węzły są czyste.
Nie wiem o co tu chodzi. Może to są jakieś oznaczenia choroby |
Masza
|
Dział: Nowotwory przewodu pokarmowego Wysłany: 2013-08-05, 18:15 Temat: RAK JELITA GRUBEGO |
ilona007,
Lepiej i dokładniej opisze Ci to wszystko absenteeism, - ja tylko tak tyle co wiem.
Cytat: | AD2.1 i 3.1 Metastases carcinomatosae |
To oznacza, że są tam przerzuty nowotworowe (w sieci większej i fragmencie jelita).
Jest to oznaczenie stopnia zaawansowania raka wg skali Astler-Coller (od A do D). Ty masz stopień D - pewnie ze względu na te przerzuty.
Cytat: | Polypus hyperplasticus |
Tu jest wszystko ok (tak mi się wydaje). Ten polip to zwykły gruczolak
Poczekaj jeszcze na opinię absenteeism, i trzymaj się. |
Masza
|
Dział: Nowotwory przewodu pokarmowego Wysłany: 2013-07-28, 18:30 Temat: RAK JELITA GRUBEGO |
ilona007,